FANDOM

Irish Draught
300px-Bridon Belfrey, RID, Irish Draught Stallion
Wysokość w kłębie 155-165 cm
Umaszczenie Często siwe,gnide i kasztanowate
Rejon hodowli Afryka Północna,Hiszpania i Galia
Irish Draught – to irlandzka rasa koni gorącokrwistych

UżytkowośćEdytuj

Konie tej rasy ciągną zaprzęgi, pracują na roli; bywa, że są użytkowane jako konie wierzchowe.

PokrójEdytuj

Jest to krępy koń silny,mocny o średniej wysokości. Jego głowa jest dużo o prostym czasem garbonosnym profilu,długich uszach i łagodnym wyrazie. Szyja dobrze umięśniona często krótka i ciężka. Łopatki mocne i długie czasami strome, kłąb niewyraźny, a grzbiet zbyt długi i szeroki.Zad jest ścięty,szeroki a nisko osadzony ogoń. Kończyny są masywne, o krzepkich stawach, kopyta są dość płaskie i duże.Występują niewielkie szczotki pęcinowe.Klatka piersiowa jest szeroka i głęboka.

HistoriaEdytuj

Na irlandzkich glebach, dobre warunki rozwojowe znalazły konie przybyłe wcześniej z Afryki Północnej,Hiszpanii i Galii, sprowadzone przez kupców celtyckich, jak również konie bojowe zdobywców normańskich i późniejsze importowane z Hiszpanii. W XVIII wieku populację koni zmieszano z krwią koni zimnokrwistych. Powstała rasa wielokierunkowo użytkowana, która zachowała cechy konia wierzchowego.

Ta stara rasa została prawie unicestwiona podczas I wojny światowej i w późniejszych czasach, kiedy irlandzcy rolnicy sprzedawali konie do rzeźni, by zyskać pieniądze potrzebne na zakup traktorów. Dzięki zatrzymaniu tego procesu w roku 1965 przez ministra gospodarki rolnej, rasa przetrwała.